Případové studie

O tom, jak je důležitá rychlost internetových stránek, se můžete dočíst v této případové studii. Podařilo se nám zvýšit meziměsíční návštěvnost e-shopu Krmimmasem.cz o 28 %.

Kontakt

Zvýšili jsme organickou návštěvnost o 28 % pro Krmimmasem.cz

Specializovaný e-shop Krmimmasem.cz prodává krmiva pro psy, kočky a dravce. Jde o malou rodinou firmu s kamennou prodejnu, která pomáhá k lepšímu stravování našich domácích mazlíčků již od roku 2011. Stáhněte si případovou studii a zjistěte, jaké kroky jsme provedli ve spolupráci s programátorem a webdesignérem.

Náhled e-shopu Krmimmasem.cz

S klientkou jsme se na začátku spolupráce domluvili, že pro splnění cíle bude potřeba součinnosti programátora e-shopu a webdesignéra. Pro zjištění aktuálního stavu jsme použili nástroje:

  • Webpagetest
  • Google Analytics
  • Google Search Console
  • Lighthouse

Jak jsme postupovali?

Nejdříve jsme zanalyzovali aktuální stav načítání stránek, přičemž jsme kladli velký důraz na jednotlivé části e-shopu (homepage, kategorie a detail produktu). Vzhledem k omezeným možnostem daného systému jsme hledali nejjednodušší cestu, jak e-shop vhodně zrychlit.

Ukázka stavu v Google Search Console před aplikaci změn
Ukázka stavu v Google Search Console před aplikaci změn

Výsledky před úpravami

Analýzu rychlosti stránek jsme provedli nástrojem Webpagetest, který disponuje testováním pro podmínky rychlosti internetu na českém území. Vzhledem ke kolísavým výsledkům jsme provedli několik testů a výsledky zprůměrovali. Rychlost stránek se pohybovala mezi 6 až 9 sec.

Aplikace změn
Z důvodu jednoznačně špatných výsledků jsme se rozhodli pro rychlé úpravy. V první řadě jsme optimalizovali obrázky na homepage. Bylo na první pohled zřejmé, že jsou zbytečně velké a bez komprese dat. V rámci komprese carousel banneru došlo k optimalizaci a to konkrétně zmenšení velikosti o 75% na optimálních 185 kB. Další změnu jsme provedli v detailu produktu, kde jsme pomocí reportu zjistili chybu v šabloně v podobě načítání nepotřebných obrázků kategorií.

Výsledek v následujícím období sledování

Přebytečné prvky, které stránky masivně zatěžovaly, jsme odstranili. Organická návštěvnost e-shopu se tak zvedla o 28 %. Klientka kromě zmíněných úprav dostal také celou řadu dalších doporučení, které vzešly z práce analytických nástrojů (zapnutí cash, podpora formátu obrázků webp a další).

Ukázka stavu v Google Search Console po aplikaci změn
Ukázka stavu v Google Search Console po aplikaci změn
Srovnání rychlosti stránek v nástroji Google Analytics
Srovnání rychlosti stránek v nástroji Google Analytics

Vyžádejte si další případové studie a napište nám.