Jak využívat strojové učení, aby přinášelo výsledky

Jak využívat strojové učení, aby přinášelo výsledky

Marek Wiener

Marek Wiener

Publikováno 11. 10. 2025  |  Čtení na 4 min.

Strojové učení a funkce umělé inteligence jsou součástí dnešního světa online reklamy, ať chceme nebo ne. Toto téma vzbuzuje spoustu otázek, proto jsme připravili stručný přehled, jak s AI pracujeme.

Proč se snažíme efektivně využívat strojové učení?

Strojové učení stojí na principu umělé inteligence, která za reklamní systém sbírá data nejen z provozu reklam, ale i z chování uživatelů na internetu – v reálném čase vyhodnocuje, komu reklamu zobrazit, a přizpůsobuje její podobu. Jedná se v podstatě o miliony signálů, kterých reklamní systémy využívají pro lepší výkon. Proto si dáváme záležet, abychom nedělali v průběhu kampaní nevhodné změny, které by mohly zhoršit efektivitu cílení a výsledky nebo zvýšit náklady.

Na čem je strojové učení závislé?

Jak už jsme zmínili, strojové učení je závislé na datech. Konkrétně jde o tři klíčové fáze:

  1. Dostatek konverzí – Například v reklamním systému Google Ads je zcela nutné nasbírat alespoň 30 konverzí, například nákupů nebo akcí v mobilní aplikaci.
  1. Přesnost měření – Důležité je soustředit se i na správné nastavení měření. Strojové učení sice udělá kus práce, ale na nás je, abychom zajistili tu největší přesnost. K tomu používáme např. Google Analytics, Google Ads, Firebase nebo SDK.
  2. Čas na učení – Jednoduše řečeno, chce to hlavně čas na adaptaci.

Soustředíme se na tuning strojového učení a pochopení AI

Protože si uvědomujeme, že tuto oblast nelze podceňovat, snažíme se jít strojovému učení i AI naproti. Do účtů našich klientů zapracováváme různé techniky, které mu pomáhají. Podívejte se na příklady, které využíváme:

  • Poskytujeme reklamním systémům velké množství dat a zaměřujeme se i na sekundární cíle.
  • Vyhýbáme se chybám, zejména častým úpravám nebo neúměrným zásahům.  Hlavně dáváme kampaním časový prostor pro další vyhodnocení.
  • Zkvalitňujeme měření nejen měřicími skripty, ale testujeme i různé varianty cookies lišt a vyhodnocujeme, jaký dopad mají na sběr dat.
  • Pracujeme s Google Merchant Center, jehož AI funkce umožňují klientům předávat doporučení pro cenotvorbu nebo další datové úpravy.

Strojové učení a využívání technologie umělé inteligence je bezesporu obrovský trend v online marketingu, který pomáhá našim klientům růst. Nám zase šetří čas, který můžeme investovat do řešení strategií, ladění účtů napříč jinými kanály a další činnosti spojené se správou kampaní.

Chcete z výkonu vašich kampaní vytěžit maximum? Ozvěte se, rádi vám s tím pomůžeme.