Lokální marketing

Lokální marketing se využívá v oblastech, kde poptáváte nové klienty. Jedná se o specifický typ marketingu, protože je nutné se nejdříve důkladně zamyslet nad tím, kde se váš zákazník nachází, jak vás klient standardně poprvé kontaktuje nebo kde vaše služby vyhledává.

Lokální marketing Pro lokální marketing se nejčastěji využívají firemní zápisy. Tyto katalogy jsou často přizpůsobené regionům, aby bylo vaše zacílení co nejefektivnější. Mezi nejzajímavější katalogy v Česku patří rozhodně Firmy.cz, Google Moje Firma nebo firemní profil na Facebooku, přičemž všechny tyto služby mají svoje verze zdarma. Jak ale využít takové katalogy naplno? Řešením jsou placené záznamy.

Návrh strategie

  • V katalogu Firmy.cz se v placeném záznamu hradí dané kategorie – ty obsahují klíčová slova v souvislosti s vaším podnikáním. Placený režim nabízí mnoho výhod, a to od zobrazení obsahu navíc, po celkovou důvěryhodnost zápisu, až po zviditelnění na Seznam.cz a Mapy.cz.
  • Na Google Moje Firma doporučujeme využívat kompletně vyplněný profil a sponzorovat jej pomocí reklamy v Google Ads.
  • Facebookový firemní profil nabízí široké možnosti zacílení formou kombinace zájmů, regionů a využití demografických údajů.
Příklad zacílení

Zacílení na Facebooku

Nejčastější dotazy

  • Výhodou je zejména předběžná predikce výsledků. Přestože dnes již každý placený marketingový nástroj predikci výsledků nabízí, u lokálních firemních zápisů je predikce výsledků dosahu, kliknutí a zobrazení velmi přesná. Jednoduše řečeno, víte, za co budete platit a co vám placený zápis přinese.

  • Časová náročnost se různí. Samotné tvorbě předchází bezplatná konzultace, na jejímž základě se sestrojí jednoduchý plán, časový fond práce a určení konkrétních lokálních reklamních nástrojů.

  • Mezi nejzajímavější oblasti využití lokálního marketingu patří řemeslníci jako například truhláři, plynaři, deratizátoři a další drobní podnikatelé. Lokální marketing ale využívají i větší firmy, a to zejména restaurace, roznáškové služby, kadeřnická studia nebo společnosti z oblasti zdravotnictví.


Klienti často využívájí

Při práci na lokálním marketingu klienti často využívají další marketingové služby:
PPC kampaně Obsahový marketing Nápady a kreativa