Jak funguje marketing pro řemeslníky?
Marek Wiener
Publikováno 9. 10. 2025 | Čtení na 7 min.
Rozdíly v online marketingové strategii ve městě a na venkově
Když se řekne řemeslník, hned nás napadne profese, po které je dnes obrovská poptávka. Ať už působí ve městě nebo na venkově, zakázky většinou přicházejí ze známosti, doporučení nebo od stálé klientely.
Jenže svět se mění a s ním i chování zákazníků. A proto nestačí spoléhat jen na to, že si svého řemeslníka zákazníci „nějak najdou“ a je třeba myslet i na online marketing.
Město versus vesnice
Řemeslník, který působí na venkově, často spoléhá na doporučení a osobní vazbu. Naopak městský řemeslník pracuje často na větších zakázkách nebo počítá s novými zákazníky díky recenzím či online reklamě. Pojďme si tedy na příkladech ukázat, jaká je typická prezentace těchto profesí:
Jindra, malíř z venkova
Jindra má typicky plný kalendář na dlouhé měsíce a pro svou firemní prezentaci nepotřebuje webové stránky. Má vizitky, častokrát také profil na Firmy.cz a možná odkazuje na své sociální sítě, pokud nějaké má. Jako e-mail používá bezplatnou schránku na Seznamu nebo Gmailu.
Petr, malíř z většího města
Petr má také na měsíce plný kalendář, avšak používá firemní webovou prezentaci, vizitky i sociální sítě. Má web na vlastní doméně, a používá tedy firemní e-mail a podporuje význam své značky.
Rozdíly mezi městem a venkovem
Jindra i Petr mají v dlouhodobém horizontu dost práce, a proto se zdá, že ke svému živobytí nepotřebují online marketing. Přesto Petr využívá některé marketingové aktivity více než Jindra, a to zejména z toho důvodu, že ve městě je větší konkurence.

Jak tedy uchopit marketing pro řemeslníky?
V naší agentuře na to jdeme strategicky. Nerozlišujeme malé či větší živnostníky, vždy však chceme získat dostatek dat a na jejich základě činit marketingová rozhodnutí. Často ani neřešíme, jestli se jedná o služby poskytované na venkově či ve městě. Díky online marketingu je totiž možné získat zakázky odkudkoliv.
Jaká přinášíme řešení?
-
Základem je mít plnohodnotnou a profesionální webovou prezentaci.
-
Klíčové je měření prostřednictvím Google Analytics a dalších měřicích nástrojů.
-
Vaše firemní vizitka nesmí chybět na Google Moje Firma a Firmy.cz.
-
Placenou reklamu řešíme vždy se zaměřením na daný region/město, a to v Google Ads, Skliku i na platformách společnosti Meta.
-
Klíčové je pro nás správné CTA a nejlépe i speciální landing page.
Nebojte se růst
Pomohli jsme už mnoha klientům, kteří dříve působili jako řemeslníci či menší živnostníci. Máme za sebou konkrétní projekty, kde byl (nebo stále je) marketing v našich rukách:
Formou konzultací jsme s panem Kotkolíkem z deratizační společnosti Deratizaceprotebe.cz zlepšili starou webovou prezentaci, vyladili zásadní chyby a nastavili datové vrstvy pro měření důležitých cílů.
E-shop Crystalporcelan.cz se specializuje na prodej šperků a českého skla. Kromě online prodeje provozuje také kamennou prodejnu v Brně na České ulici, kde si můžete zboží osobně prohlédnout a vybrat.
Panu Trnkovi jsme převedli starý e-shop do moderní podoby s lepším řešením logistiky vzhledem k rostoucímu počtu objednávek.
Panu Duškovi ze společnosti Duze s.r.o. jsme nastavili výkonnostní marketing tak, abychom měli dostatek dat pro řízení kampaní v oboru zateplování budov a rodinných domů. Měříme primární i sekundární události, které nám pomáhají v růstu reklamních účtů.
Pan Kocman provozuje e-shop se šipkařským vybavením pro profesionální hráče i rekreační nadšence. Začali jsme budovat brand e-shopu pro podporu jeho rozvoje.
Nezáleží na tom, jestli působíte na venkově nebo ve městě. Důležité je být vidět tam, kde vás lidé dnes nejčastěji hledají – online. A my jsme tu od toho, abychom vám s tím pomohli.
Pokud vám naše tipy pomohly zlepšit online prezentaci vašeho řemesla, podělte se o článek i s kolegy.