Jak strukturovaná data a produktové parametry zvyšují výkon e-shopu
Marek Wiener
Publikováno 11. 10. 2025 | Čtení na 4 min.
Zaručený klíč k lepšímu výkonu reklam
V tomto článku se chceme zaměřit na často přehlížený, ale velmi důležitý aspekt práce s produktovým feedem, a to na parametry a strukturovaná data v produktových kartách e-shopu. Ať už prodáváte nábytek, elektroniku nebo třeba módu, každý produkt má své vlastnosti a ty můžeme sledovat a uživatelsky filtrovat.
Proč brát tyto parametry vážně?
Ukažme si to na konkrétním příkladu v porovnávači Zboží.cz, který vám problematiku přiblíží.
Představte si, že hledáte postel a narazíte na bohaté vyhledávání v dané kategorii. Vidíte, že postele lze vyhledávat podle různých parametrů, přičemž klasicky nejčastější cestou je výběr materiálu, rozměru a barvy. Pokud však hledáte pouze rám postele k vaší stávající matraci, zajímat vás bude především její rozměr, a právě ten se nezobrazuje vždy správně, přitom jde o důležitý údaj, který zákazníci často hledají. Správně vyplněné parametry v produktových kartách jsou tedy naprosto zásadní a my doporučujeme sledovat, jak jsou označené na Zboží.cz.

Kde může nastat problém?
V oblasti technických možností vašeho e-shopu. Setkali jsme se už dříve se situací, kdy byl produkt rozdělený na varianty a parametry, ale lišily právě podle zvolené varianty. Bohužel ani Shoptet si s tímto nastavením neporadil a museli jsme zapojit nástroj Mergado, který umožňuje úpravu XML feedu a doplnění chybějících parametrů.
Jak jsme postupovali?
1. Vyhledali jsme si parametry, které nás zajímají. Vycházeli jsme přitom z oficiálního zdroje na Zboží.cz.

2. V Mergadu jsme následně využili produktový název, u kterého jsme si předem ověřili, že obsahuje námi požadovanou informaci, konkrétně rozměr šířky postele nebo matrace (například 200×200 cm).
3. Pravidlo v Meragdu potom vypadá následovně: vytvořili jsme proměnnou a naplnili daný element obsahem z názvu pomocí tohoto zápisu (\d+)\s?x\s?(\d+)
4. Pomocí pravidla „Nastavit parametry produktů“ jsme potom již pohodlně doplnili potřebné údaje o měrné jednotce.
Jak je vidno, práce s parametry v produktovém feedu není vždy jednoduchá, ale rozhodně se vyplatí, ačkoli opravdu není snadné dostat se do parametrického filtrování, ať už se jedná o Zboží.cz nebo další kanály.
Pokud potřebujete s produktovými parametry pomoc nebo nevíte, kde začít, ozvěte se nám, rádi vám pomůžeme.
Vzbudilo u vás toto téma zájem? Nasdílejte ho prosím, ať se dostane dál a pomůže všem, které také zajímá. Děkujeme.