Využijte Black Friday 2025 na maximum
Marek Wiener

Marek Wiener

Publikováno 30. 10. 2025  |  Čtení na 5 min.

Všichni víme, že Black Friday, který letos připadá na 28. 11., dávno není o jednom pátku. Ve světě e-shopů je totiž listopad jeden velký závod o pozornost. A právě tady se láme chleba – buď nabídnete reálnou slevu, nebo se váš e-shop utopí v šumu dalších nabídek.

Co v Česku na Black Friday opravdu funguje?

Pojďme se podívat na prověřené postupy, které čeští e-shopaři využívají v rámci této obří slevové akce.

  • Omezená časová nabídka + odpočítávání – To je jednoznačná „topovka“ u našich klientů. Zpravidla tento formát využívají na sociálních sítích a v e-mailovém marketingu.
  • Sekvence e-mailů – Black Friday je vhodný pro mailing se zaměřením na navazující témata: například Poslední šance, Akce přes víkend, Cyber Monday…
  • Heureka – Možná vás to překvapí, ale v rámci Black Friday je důležité být vidět i ve srovnávačích zboží. Pamatujte na navýšení ceny biddů. V okamžiku, kdy zlevníte zboží, vám samotná sleva pomůže – Heureka ji navíc může zobrazit například ve svém „Cenopádu“.

Kdy spustit Black Friday?

Obecně to nelze přesně definovat, ale platí, že ty nejzajímavější nabídky e-shopy spouštějí koncem listopadu, není však na škodu rozložit marketingové akce do více vln během celého měsíce. Důležité je vyhnout se běžným slevám, protože tím může vaše nákupní publikum snadno otupět.

Praktické zkušenosti

Zaměřte se na rozpočty a komunikační strategii. Doporučujeme rozdělit 65-70 % do PPC kampaní, 25 % do Mety a zbytek do Heureky. V oblasti kreativy se soustřeďte na videa a typický vizuál pro Black Friday, tedy černožlutý design, velká čísla, benefity a minimum textu. Do komunikace také zahrňte prvky jako odpočet času, zbývá x kusů, končí za x dní nebo platí do pondělí.

Nezapomínejte ani na oblíbené emoji typu 🖤🔥⏳⏰🛒🎁💥💸📦⚡➡.

Black Friday bude i letos jedna velká smršť slev. Udržet se na očích v takové konkurenci bude výzva pro každý e-shop. Proto klientům doporučujeme, aby kromě osvědčených marketingových aktivit přidali i důkazy o férovosti slev.

Ukažte ve svém e-shopu historii svých cen, pošlete newslettery se stejnou nabídkou i před Black Friday za běžné ceny nebo sdílejte obsah na sociálních sítích v době, kdy akce není platná. Důkazy můžete opřít třeba i o srovnávač cen Heureka.cz.

Přejeme vám úspěšný Black Friday! A pokud vám naše tipy pomohly, nasdílejte článek dál – a inspirujte i ostatní, jak z tohoto svátku slev vytěžit maximum.