Jak krok za krokem nastavit influencer program 

Jak krok za krokem nastavit influencer program 

Marek Wiener

Marek Wiener

Publikováno 11. 10. 2025  |  Čtení na 3 min.

Influencer marketing dnes už dávno není doménou jen velkých značek. V naší agentuře si naopak myslíme, že je to skvělá příležitost, jak si na sociálních sítích najít správnou cílovou skupinu a oslovit ji organickým obsahem. Proto je výhodné mít při ruce vlastní ambasadory, kteří s vaší značkou souzní a budou prezentovat vaše výrobky nebo služby.

Pokud tedy o spolupráci s influencery uvažujete, jedním z prvních kroků je vytvořit si vlastní stránku pro influencer program – místo, kam můžete každého zájemce poslat a kde získá všechny důležité informace.

Promyslete si podmínky spolupráce

Srozumitelné podmínky přinášejí do influencer marketingu potřebnou transparentnost, zároveň je však dobré vyhnout se praktikám některých zkušených ambsadorů, kteří si za určité typy spolupráce účtují vysoké částky. Předejdete tak nabídkám, které pro vás nejsou akceptovatelné, a hlavně ušetříte svůj čas.

Co by měla stránka s influencerským programem obsahovat?

Váš program bude určitě jedinečný, proto naši šablonu berte jako kvalitní inspiraci a kostru pro základ této stránky.

  • Stručně vyjádřete, kdo jste, jaká je vaše pozice na trhu a jaké jsou hlavní benefity vzájemné spolupráce.
  • Zjistěte, jaký typ influencera hledáte. Například sportovní e-shop s vybavením pro šipkaře bude hledat lidi z oblasti turnajů nebo amatérských hráčů.
  • Vyjasněte si, co od spolupráce očekáváte: jaký typ obsahu požadujete, kdo ho má tvořit a na jakých kanálech ho chcete publikovat (YouTube, Instagram, TikTok…).
  • Uveďte možnosti odměny, ať už se jedná o produktový barter, finanční plnění, slevový kód nebo produkty pro sledující.
  • Podívejte se na ukázku možné spolupráce – Marek, vášnivý šipkař, sdílel přes 5 reels, 10 recenzí šipkařského vybavení na YouTube a mnoho stories s produkty z e-shopu s vybavením pro šipkaře. Spolupráce přinesla přes 1000 lajků a více než
    20 000 zhlédnutí.

Jakou formu komunikace zvolit?

Možná si říkáte, že influencer marketing funguje hlavně u mladých. Opak je však pravdou – často se zapojují i celebrity s publikem starším 40 let. A právě v tomto případě pak lépe funguje přátelský a otevřený styl komunikace značky než příliš konzervativní přístup.

Influencer marketing nemusí být složitý. Pošlete článek dál a doporučte ho dalším, kteří chtějí propagaci své značky posunout dál. Děkujeme.