Jak se dostat do AI Overview?
Marek Wiener

Marek Wiener

Publikováno 7. 10. 2025  |  Čtení na 3 min.

Jak už mnozí ví, umělá inteligence mění způsob vyhledávání a my se tomu chtě nechtě musíme přizpůsobit. Pojďme se proto podívat na AI Overview, novou funkci ve vyhledávání Google, která přináší automaticky generovaný výsledek na váš hledaný výraz. A právě taková funkce by dnes měla zajímat každého specialistu z oblasti SEO optimalizace.

V naší agentuře se tomuto tématu aktivně věnujeme každý den a hledáme pro klienty cesty, jak se rychle do AI Overview dostat. Jaká v tom však vidíme úskalí?

  1. Výběr zdrojů AI modelů není 100% předvídatelný.
  2. Nic nelze garantovat, ale to je už v SEO běžné.
  3. Obsah musí čerstvý, protože AI ho preferuje před jinými výsledky.

Náš reálný příklad

S klientem jsme nejdříve zvolili produkt, který jeho zákazníci často řeší, a zaměřili se na to, jak se chovají ještě před samotným vyhledáváním.

Důležitým faktorem bylo zaměřit se na konkrétní produkt, protože víme, že kvalita je rozhodující. Vsadili jsme tedy na tvorbu obsahu, ale nikoli na jeho firemních stránkách
(e-shopu), ale na YouTube, kde jsme očekávali rychlejší výsledky.

Co jsme udělali?

  • Vytvořili jsme video návod s názorným používáním výrobku.
  • Video publikovali na YouTube a optimalizovali jeho název, popis i prolinkování na firemní web.
  • Začali ověřovat výsledky ve výstupech Gemini/ChatGPT.

První reálné dopady jsme zaregistrovali během pár dnů a celkový přínos této práce s nadšením očekáváme.

Co rozhoduje o úspěchu v AI Overview?

Udržovat čerstvý, relevantní a strukturovaný obsah může být pro klienty náročné i nákladné. A nikdo z nás nyní ještě nedokáže odhadnout, jak se budou AI chaty a asistenti v budoucnu chovat, ale v současné době je nezbytné držet se trendů a jít umělé inteligenci naproti, protože se to rozhodně vyplatí.

Pokud vás téma AI Overview zajímá, určitě se podívejte na článek Marka Wienera na jeho marketingovém blogu.

Vzbudilo u vás toto téma zájem? Nasdílejte ho prosím, ať se dostane dál a pomůže všem, které také zajímá. Děkujeme.