Kdy očekávat zavedení ChatGPT Shopping?

Kdy očekávat zavedení ChatGPT Shopping?

Marek Wiener

Marek Wiener

Publikováno 11. 10. 2025  |  Čtení na 3 min.

O tom, že v ChatGPT se zatím neobjevují reklamy, jsme se už dříve zmiňovali v díle „Slovo šéfa marketingu“. Ovšem doba jde kupředu a první indicie hovoří o tom, že ChatGPT Shopping je na spadnutí, a to minimálně v Americe.

Proč se ale tomuto tématu chceme věnovat? Zavedení služby na dalších trzích bude pravděpodobně velmi rychlé. Pojďme si proto představit, co můžeme zhruba očekávat.

Umělá inteligence míří k přímým nákupům

V první řadě musíme zmínit, že služba bude fungovat na bázi centra, do kterého se produkty nahrají pomocí strukturovaných XML dat. Prostředí tak bude připomínat Google (Merchant Center) nebo Meta (Commerce manager).

ChatGPT se navíc v Americe pokouší o přímé nákupy, což znamená, že nebude nutné zobrazit produkt v e-shopu, ale uživatel si ho koupí v prostředí ChatGPT. V Evropě ale tento trend může narazit na legislativní překážky – GDPR totiž vyžaduje šifrování, lokalizaci a hlavně práci s daty v rámci EU. I proto zatím v jiných aplikacích či operačních systémech možnost přímých nákupů chybí.

Pod pokličkou fungování v Americe

Pokud si myslíte, že půjde o klasický reklamní systém s rozpočty, nabídkovou cenu či cílovou ROAS, budete zřejmě překvapeni. ChatGPT vybírá produkty podle relevance, dostupnosti, ceny a kvality, nikoli podle výše rozpočtu.

Kdy očekávat ChatGPT Shopping v Česku?

Češi si zvykají na novinky obecně pomaleji, takže ani OpenAI (provozovatel ChatGPT) nebude se zavedením služby spěchat. Na druhou stranu v oblasti vývoje umělé inteligence zaznamenáváme rychlejší posun než v jiných segmentech digitálních služeb. Konkrétní datum zavedení služby ChatGPT Shopping v Česku tak zatím neznáme, ale optimistické odhady mluví o roce 2026 nebo 2027.

Newsletter

Kdo je připraven, není překvapen

Než si lidé zvyknou nakupovat přímo na chatu, vznikne tu aspoň prostor pro přípravu.
A ačkoli zatím neznáme všechny potřebné požadavky, doporučujeme začít zejména u produktových dat e-shopu. Jejich kvalita je totiž klíčová – zaměřte se proto na metadata, obrázky, recenze, aktuální stavy zásob a přesné popisky a parametry produktů ve správném formátu.

Vzbudilo u vás toto téma zájem? Nasdílejte ho prosím, ať se dostane dál a pomůže všem, které také zajímá. Děkujeme.