Jak využít Allegro na českém trhu?
Marek Wiener
Publikováno 9. 10. 2025 | Čtení na 3 min.
Místo vašeho možného úspěchu
Allegro je polská značka, která vstoupila na náš trh v roce 2023, kdy oficiálně spustila českou verzi tržiště Allegro.cz. Při této příležitosti zároveň koupila skupinu Mall Group, pod kterou spadaly známé značky jako Mall, CZC nebo třeba We|Do.
Proč vsadit právě na Allegro?
Vývoj jednotlivých tržišť neustále sledujeme, a to nejen v našem českém prostředí, ale i v zahraničí. Každý vstup na marketplace s klienty zvažujeme vždy individuálně, přičemž rozhodují nejen výhody a nevýhody, ale i odhadovaná cílová skupina.
Rozhodně doporučujeme se vyhnout levným tržištím jako je Temu, Shein nebo Wish a zaměřit se na významné hráče s globálním dosahem jako je eBay, Amazon nebo právě Allegro, které je pro vás možná ještě neobjevenou a velmi zajímavou příležitostí, kde můžete uspět.
Jak začít prodávat na Allegro?
V tuto chvíli nejsnadnější cesta na Allegro vede přes Mergado. Jejich aplikace Marketplace se totiž vyvinula kupředu a nyní zvládá více funkcí než dřív. Kromě Mergada však budete ještě potřebovat:
- Založit si prodejní účet na Allegru.
- Napojit svůj e-shop přes XML feed (k tomu ale můžeme využít právě Mergado).
- Nastavit ceník a dopravu.
- Zatřídit produkty nebo vytvořit produktové karty.
- Optimalizovat produkty (doplnit chybějící údaje: názvy, popisky a hlavně EANy).
- Spustit prodej.
Kolik vás bude Allegro stát?
- Pokud využíváte službu Mergado, tak zaplatíte vlastně jen platbu za novou aplikaci Mergado Marketplace, která v tuto chvíli stojí 50 Kč měsíčně.
- Dále se vás budou týkat poplatky přímo na Allegru. Nemá sice žádný měsíční paušál, ale budou vás zajímat provize z prodejů, které se liší podle kategorie zboží. Nebo si zkuste provizi namodelovat v této kalkulačce.
- Kromě těchto nákladů se také budete muset rozhodnout, komu svěříte optimalizaci reklamního účtu. V naší agentuře naceňujeme tuto práci podle náročnosti produktového portfolia. Tu odhadujeme podle aktuálního stavu XML feedu a předpokládaného počtu párování do produktových karet.
Proč nebrat Allegro jako hrozbu, ale jako příležitost?
Allegro na českém trhu sice v některých segmentech vytlačilo menší inzerenty z reklamních ploch, nicméně právě na tyto změny je potřeba reagovat a využít je ve svůj prospěch.
V MarkMedia vnímáme Allegro jako příležitost k rychlejší expanzi do střední Evropy a k oslovení širší skupiny zákazníků, především z Česka a Polska.
Pokud vám článek pomohl zorientovat se v možnostech Allegra na českém trhu, budeme rádi, když ho nasdílíte dál — a pomůžete tak i dalším podnikatelům využít jeho potenciál naplno.